DINERS AL CARRER 2022

El codi ètic de la CUP a les passades eleccions municipals obligava als càrrecs electes que sortissin escollits a donar el 100% del seus ingressos derivats de la participació a les institucions a la candidatura. Aquesta mesura, juntament amb la renúncia a la resta de privilegis (entrades, càterings, plaça aparcament, etc.) intenta evitar la professionalització i ataca la visió de la participació institucional com l’esgraó per accedir a un sistema de portes giratòries entre el poder polític i econòmic.

Amb tots els diners ingressats durant aquests anys, des de la CUP la Seu hem col·laborat econòmicament amb diversos projectes del moviment popular ajudant-los quan hem pogut. La clau per a la transformació social no és la representació institucional sinó la força del moviment popular i l’organització popular, i per tant contribuir al creixement i enfortiment del teixit social és una prioritat per la CUP.

Ara que s’acaba la legislatura, mitjançant la campanya “DINERS AL CARRER” des de l’Assemblea de la CUP la Seu d’Urgell pretenem retornar una part dels ingressos que hem obtingut de l’ajuntament al carrer, i volem fer-ho mitjançant un procediment obert i participatiu perquè totes les entitats que ho vulguin s’hi puguin presentar.

Amb aquesta iniciativa la CUP retornarem al carrer 5.000 euros repartits en donacions a entitats sense ànim de lucre que presentin projectes que necessitin ser finançats. Les donacions podran arribar fins al 70% del projecte i en un màxim de 1.000€. El termini per a presentar els projectes és el diumenge 8 de gener i el diumenge 29 de gener es realitzarà una trobada entre les entitat que hagin presentat projectes i les militants de la CUP per tal d’escollir els projectes que es subvencionaran.

Des de la CUP fem una crida a les entitats a participar en aquesta iniciativa per tal d’optar a una ajuda i restem a la seva disposició per resoldre qualsevol dubte sobre el procés, amb aquesta finalitat realitzarem un punt d’informació el dimarts 15 de novembre de 19 a 22h a l’Ateneu de l’Alt Urgell.

Assemblea CUP la Seu d’Urgell

8 de novembre de 2022