DEBAT OBERT: els i les urgellenques vivim d'esquena a la cultura?

Debat obert de la Candidatura d’Unitat Popular de la Seu d’Urgell:

- Els urgellencs vivim d'esquena a la cultura?

*Cultura.

Segons el filòsof Jesús Mosterín, defineix el concepte de cultura com una informació transmesa (entre membres d’una mateixa espècie) per aprenentatge social, és a dir, per imitació (en el cas dels animals i del ser humà), per educació, ensenyament o per assimilació (en el cas del ser humà). Els trets culturals o mems són les unitats de transmissió cultural.” Així doncs, la cultura és l’herència col·lectiva, la conducta apresa que constitueixen la tradició, el patrimoni i la forma de vida d’una societat o d’un poble.

*Art.

Belles arts. Tradicionalment, arts que tenen per objecte l'expressió de la bellesa mitjançant el color, la forma, el so, el llenguatge, el moviment (pintura, escultura, arquitectura, música, poesia, dansa).

_______________

La Seu d'Urgell, amb més de 12.000 habitants, una ciutat que pretén ser una capital pirinenca de referència, té una activitat cultural i artística i uns equipaments a l'alçada del que això representa? Entitats de cultura popular, artistes, públic, administració, equipaments, iniciativa privada, etc. quin paper hi juguem?

Amb l’objectiu d’aplegar diferents sectors culturals de la ciutat urgellenca i debatre i/o analitzar obertament les activitats culturals que s’hi desenvolupen, l’adequació dels espais i també la poca afluència de públic que sovint trobem dins d’aquest àmbit, la comissió de cultura de la CUP la Seu, organitza aquesta taula rodona al voltant de les següents preguntes:

· Un model cultural per a la Seu:

- Què hi ha?

- Què volem?

Us convidem a assistir i participar al debat obert el proper dissabte dia 17 de gener a les 18:00h a la Sala Polivalent del Centre Cívic.