posicionament ple 11 abril i ple extraordinari 18 abril

Com ja és habitual uns dies després de la realització del Ple Municipal i del Ple Extraordinari en la presentació de la Memòria anual 2015 del Síndic de Greuges, des de la Candidatura d'Unitat Popular de la Seu d'Urgell volem explicar els nostres posicionaments i la nostra opinió respecte el Ple Municipal ordinari del mes d'abril.

En destaquem els posicionaments davant les mocions presentades pels diferents grups, especialment la que presentàvem des de la CUP la Seu d'Urgell i la moció referent al rebuig del Tractat entre UE i Turquia.

RESUM PLE 11 D'ABRIL

En primer lloc es va aprovar l'acta anterior.

El segon i tercer punt anaven relacionats ja que un era la modificació dels Estatuts de Habitatge i Urbanisme la Seu (HIULS) i l'altre la modificació dels Estatuts de Parc del Segre SA. Les modificacions consistien en unificar els estatuts perquè s'assemblessin entre ells ja que les dues són empreses municipals amb consells d'Administració. En el cas de Parc del Segre S.A vam voler fer l'esmena que el consell d'administració es rebaixés fins a 4 i no fins a 3 considerant que el consell d'aquesta empresa és bastant nombrós. També vam voler fer una crida a la responsabilitat d'assistir a les reunions a les persones com a mínim als qui tenen veu i vot. D'acord amb la nostra esmena aquests dos punts van ser aprovats per unanimitat.

El punt cinquè era l'aprovació de les bases del Concurs literari Premi Joles Sennell. En aquest cas vam estar d'acord amb el concurs i promoció literària entre els nois i noies de la Seu juntament amb la Biblioteca i Ràdio Seu. Tot i així vam voler esmenar  l'obligatorietat de presentar 12 còpies dels contes que entren a concurs considerant que era un abús ja que creiem que en l'era digital es pot realitzar de forma telemàtica o com a mínim presentant tan sols una única còpia. L'equip de govern ens va dir que no era possible fer-ho de forma telemàtica per que eren necessaris dos sobres, i davant aquest comentari en ple segle XXI, el nostre vot va ser d'abstenció tot i estar completament d'acord amb l'objectiu del concurs.

El sisè punt consistia en la modificació núm. 29 del PGOU (Art. 276) referent a la capacitat de les explotacions agràries i a ampliar el marge fins als 900 m3 dels 600 m3 que eren actualment. La Candidatura d'Unitat Popular de la Seu vam veure correcta aquest modificació tenint en compte que l'ampliació de les ramaderies hauran d'anar acompanyades de la pertinent justificació i també perquè és una mesura que pot ajudar al sector primari del municipi. El punt també es va aprovar per unanimitat.

El setè punt es referia a la modificació núm. 30 del PGOU (PAU 2) que corregia una errada en el Pla d'Adequació Urbana de la zona del carrer Munturull a l'alçada del jardí dels aromes (carrer Munturull - variant de la N-260) referent a un rec propietat dels propis propietaris de les parcel·les. Aquesta modificació no afectarà a la superfície construïda. En aquest cas també va ser aprovat per unanimitat.

El punt vuitè i novè eren informes i decrets d'alcaldia. En aquest punt l'alcalde va explicar que la Sala 2 de l'Audiència Nacional ha arxivat les diligències que havia obert a l'ajuntament i al seus regidors en referència al suport que s'havia fet a la declaració del 9N del Parlament de la Generalitat de Catalunya. Posteriorment el jutge de la sala núm.4 ha demanat la reobertura i se'ls hi ha enviat el document on la sala 2 havia tancat el cas.

El punt 10 i 12B, ja referents a mocions, van ser unificats per CIU i ERC ja que les dues consistien en una moció de rebuig a l'acord de la Unió Europea i l'Estat de Turquia. Davant del posicionament de UE amb el conflicte sirià i el tractament que està tenint amb els refugiats. CUP la Seu va decidir mostrar aquest rebuig amb la presència a la taula del nostre regidor la bandera de la Unió Europea tatxada. En aquest sentit va anar el posicionament d'aquest grup municipal responsabilitzant a la UE i a la seva construcció de les guerres de les quals en treu beneficis privats. També vam recordar la mobilització i les futures per denuncia aquest tractat i demanar l'obertura de fronteres de la UE. Aquesta moció va ser aprovada per unanimitat.

El punt 11 presentàvem la moció: “Fem un pas més cap a la Independència”. Aquesta moció va ser votada per punts ja que ERC la Seu ho havia demanat. Tant el grup de Convergència com el grup d'ERC van votar en contra dels punts tercer i quart on es demanava que el conseller d'Interior i el cos de mossos d'esquadra no facilités la feina a l'Audiència Nacional i per tant negaven el suport a la desobediència a l'Estat espanyol atenent-se a que no era el moment i que ells ja dirien quan seria l'hora. Per tant l'únic punt aprovat va ser el número 2 consistent en la solidaritat amb els regidors i càrrecs imputats. En aquesta moció vam veure com els Convergència i ERC tenen directrius de Junts pel SI per tal de no fragmentar aquesta coalició. El grup de Compromís per La Seu es van limitar a votar en contra excepte en el punt segon que es van abstenir.

El punt 12 era la moció d'ERC on es demanaven accions per part de l'ajuntament en el procés de regularització cadastral. Amb una esmena per part de l'equip de govern on demanava afegir que els diners extrets d'aquest augment anés a revertir a els camins rurals de la zona sempre que fos possible. El vot de la CUP en aquesta moció va ser a favor.

El punt 13 era la moció conjunta dels grups de CXLS i ERC sobre no realitzar noves contractacions amb EFIAL ni amb Consultoria en Gestió Innovadora. Per part de l'equip de govern justament durant el mateix matí van presentar que a partir d'ara es realitzarien per contracte públic la contractació d'assessorament fiscals i jurídics, i amb això van justificar que per tant la moció no tenia sentit. Tot i això la moció es va mantenir. Per part de CUP Seu vam defensar que les contractacions tot i que són legals perquè es poden realitzar a dit per sota dels 18.000 € defensem que s'ha de modificar i per això estem treballant en una proposta on per exemple es tinguin en compte totes les empreses de la Seu i comarca i poder redistribuir les feines i treballs encarregats per l'ajuntament. També creiem que seria necessària la presentació d'un resum anual en format electrònic per poder revisar-los i treballar-los. Aquest punt va ser aprovat pels vots a favor de l'oposició i els vots en contra de l'equip de govern.

Finalment es va presentar una pregunta per part de CxLS on demanaven els imports i el número de factures que s'han contractat des de l'agost de 2014 a EFIAL Consultoria SL o en el seu defecte a Consultoría en Gestión Innovadora, SL. Aquesta pregunta no va ser resposta per part de l'equip de govern atenent-se que la interventora havia estat molt ocupada i no ho havia pogut preparar ni presentar, però que en breu es faria arribar.

PLE EXTRAORDINARI 18 D'ABRIL

Ahir dilluns 18 d'abril hi va haver un altre Ple Extraordinari en aquest cas per a la presentació de la Memòria anual 2015 del Síndic de Greuges. La memòria es podrà consultar en breu a la pàgina web de l’Ajuntament de la Seu. Respecte les intervencions al ple, el nostre regidor va constatar que l’Ajuntament no ha estat capaç de resoldre algunes de les problemàtiques que ha plantejat el Síndic, entre elles les més greus. En aquest sentit es va demanar al Síndic que elabori un document on s’incloguin els suggeriments i línies de treball per tal que la seva tasca pugui ser més eficaç i eliminar els possibles barreres burocràtiques de l’ajuntament. Des de la CUP també vam demanar estar al dia de les incidències que tramita el Síndic per a poder treballar-hi ja que actualment tan sols s’informa a Alcaldia.