POSICIONAMENT DE CUP LA SEU D’URGELL EN EL PLE ORDINARI DEL 11 DE NOVEMBRE DE 2015

Des de la Candidatura d’Unitat Popular fem aquest comunicat per explicar el nostre punt de vista sobre el Ple ordinari d'aquest passat 11 de novembre.
Tal i com havíem explicat anteriorment, realitzarem un comunicat / informe explicant els punts que s’han debatut, contextualitzant-los i mostrant la nostra opinió al respecte.

S’APROVA PER UNANIMITAT LA MOCIÓ DE LA CUP QUE EXIGEIX ALS BANCS I GRANS TENIDORS A POSAR ELS PISOS BUITS EN LLOGUER SOCIAL

EL DOCUMENT APROVAT POSA ESPECIAL ÈMFASI EN ELS PISOS DE LA SAREB, EL BANC DOLENT, BLANC DE LA CAMPANYA DE LA PAH #LASAREBÉSNOSTRA

En aquest ple és important remarcar que es va aprovar per unanimitat la moció que presentàvem des de la Candidatura d’Unitat Popular demanant que l’ajuntament de la Seu gestioni els pisos de la SAREB i que es posin en lloguer social els pisos buits de SAREB, bancs i grans tenidors. La moció de la CUP, que es recolza en la llei 24/2015 en vigor des del passat estiu, es basa en fer complir l’articulat de la llei que obliga als bancs i grans tenidors a posar en lloguer social per un mínim de tres anys els pisos que tinguin desocupats durant més de dos anys. A més, la llei defineix el lloguer social en un 10%, 12% o 18% màxim dels ingressos de la unitat familiar, en funció dels mateixos ingressos.

A l’espera de finalitzar l’Estudi de Parc Vacant d’Habitatge que està realitzant l’ajuntament i que permetrà saber la quantitat de pisos buits que hi ha a la Seu i quants d’aquests són de bancs i grans tenidors, la moció posava especial èmfasi en incorporar al parc d’habitatge de lloguer social la totalitat dels pisos de la SAREB de forma permanent, entenent que són aquells que ja hem pagat entre tots i totes i per tant els hem de començar a fer servir.

En una mateixa línia de fomentar els pisos de lloguer social, però basant-se en una llei més antiga, el grup de CxLS va presentar una moció que perseguia que es multés els pisos buits de bancs i que s’estudiessin opcions de compra d’aquests. Aquesta moció es va aprovar amb el vot a favor d’ERC i CxLS, des de la CUP vam votar-hi en contra ja que entenem que els pisos de la SAREB ja els hem pagat i no té cap sentit tornar-los a pagar, més quan hi ha una llei que obliga a posar en lloguer social els pisos desocupats de bancs i grans tenidors sense haver de pagar.

Als punts del dia hi havia un primer plec referent a pressupostos en els quals es modificava el concepte a algunes partides i la contractació d’un préstec per a comprar la màquina netejadora, a ambdós punts des de la CUP ens hem abstingut com hem fet repetidament en aquest tema ja que no hem aprovat els pressupostos. En aquest àmbit hi havia també la contractació d’una pòlissa de tresoreria que es realitza cada inici d’any per tal de dotar de liquiditat a l’ajuntament per a fer front als pagaments ja que gran part dels cobraments els concentra a la segona part de l’any que és quan té liquidat i pot tornar la pòlissa.

Ja en el punt de les mocions, a part de la moció sobre lloguer social de la CUP, el grup d’ERC va presentar una moció en defensa de la normativa catalana sobre la pobresa energètica basat en l’article 6 de la llei 24/2015 per tal d’establir acords entre l’ajuntament i les companyies de subministrament per a garantir les ajudes a fons perdut necessàries per a evitar que hi hagi talls de subministrament.  Aquesta moció s’ha aprovat amb els vots de CDC, ERC i la CUP, per altra banda, CxLS s’ha abstingut ja que la moció contenia un punt que instava al Govern de la Generalitat “a seguir impulsant polítiques de suport” i consideraven que el Govern no ho ha estat realitzant. Des de la CUP, malgrat compartir la posició respecte el punt concret hem votat a favor ja que trobàvem més rellevant que s’aprovés la moció.

També CxLS presentava una moció que proposava la rebaixa de la quota mensual de la llar d’infants “Els menairons” de 123€ a 100€. Aquesta moció no va ser aprovada ja que tan sols hi vam votar a favor CxLS i la CUP. Pel que fa a la nostra posició, tot i trobar la rebaixa insuficient i veure un cert caràcter propagandístic a la moció, vam votar a favor ja que creiem millor els 100€ que els 123€ malgrat la nostra aposta va més enllà i ens emplacem en els pròxims anys a fer un debat en profunditat sobre la llar d’infants que per a nosaltres s’ha d’entendre com un servei bàsic i per tant el seu preu ha de tendir a la gratuïtat, així com dels costs que l’acompanyen com son el menjador, material, etc.

Per últim, i com a punt d’urgència, es va entrar una moció de suport a la Declaració de Ruptura aprovada pel Parlament el dilluns 9 de Novembre que es va aprovar amb els vots a favor de CUP, ERC i CDC. Ens trobem en un moment clau de la història en què després de mesos hem començat a transitar cap a la República Catalana i sabem que durant aquest procés constituent l’Estat farà servir totes les eines que pugui per fer que fracassi, i per tant, creiem necessari que des de tots els fronts, especialment des del carrer, però també des dels ajuntaments s’estigui al costat d’aquest procés de constitució de la República Catalana.