Concentració de suport a la vaga indefinida a les Illes Balears

Des de la CUP de l'Alt Urgell volem expressar la nostra solidaritat amb el col·lectiu docent que, de manera ferma i decidida, treballa a les illes Balears per fer front a les mesures imposades pel govern de Bauzá. La vaga general indefinida convocada pel professorat de les illes, és una mostra de valentia en la defensa del català i del model d'immersió lingüística. Des de l'Alt Urgell animem a docents i població en general a assistir a la concentració de suport que tindrà lloc aquest dilluns 16 a la Plaça Catalunya a les 19h.

Davant del model del govern del Partit Popular a les illes Balears, que retalla en professorat, imposa el trilingüisme i la falsa elecció de llengua a costa de minoritzar el català, i amb el qual es prohibeixen llaços i s'expedienta docents, la resposta de la comunitat educativa ha estat un clar exemple d'organització i pràctiques efectives i compromeses, com són la de la convocatòria d'una vaga indefinida.

Ara bé, creiem que les polítiques del govern de Bauzá a les Illes no disten gaire de les del PP al País Valencià ni de les de CiU al Principat: retallades laborals, precarietats, privatitzacions, implantació d'un model de gestió privada en els centres públics, atacs al català, augment de taxes i externalització de serveis. En definitiva, la pèrdua deliberada per part dels governs capitalistes del dret universal a l'educació, des de l’escola a la universitat.

Des de la CUP pensem que la lluita del professorat de les Illes ha de ser un exemple per a la resta de docents dels Països Catalans, ja que està posant en pràctica un nou model de convocatòria de vaga i de negociació amb l'Administració als Països Catalans i ha sabut aglutinar reivindicacions laborals i socials front d'uns governants que tenen un únic objectiu: desmantellar l'escola pública i en català. Per tot això, celebrem una vegada més la convocatòria de vaga indefinida al sector educatiu front al govern de Bauzá, i encoratgem al conjunt del món educatiu arreu del territori a coordinar-se i autoorganitzar-se a fi de fer front a les polítiques neoliberals imposades pels diferents governs.